x
x
När din beställning är skickad kommer du att få ett spårningsnummer som du kan spåra paketet med.
Vi jobbar med DHL, Postnord och Best Transport. Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Din orderbekräftelse inkluderas med ett spårningsnummer för din leverans.
Om du vill avbryta din order, rekommenderar vi att du mailar till oss på kontakt@renewed.se så snart som möjligt. Vi återkommer till dig inom 24h.
Vi använder oss av Klarna där du kan välja att betala på en gång, via faktura eller via delbetalning på 3, 6,12, eller 24 månader.
Du kan även välja att betala med kort via Nets och Shopify Pay.
Våra produkter skickas i egna specialgjorda kartonger som innehåller en laddningskabel och en simkorts öppnare.
Våra telefoner kommer från den nordiska marknaden och har kontrollerats noga av professionella tekniker innan de säljs vidare.
Alla våra produkter är noga kontrollerade, fabriksåterställda och har vid behov renoverats med hjälp av den senaste teknologin. Vår kvalitetskontroll genomförs med hjälp av en unik mjukvara.
Premium = En produkt som är som ny och har inga yttre tecken på användning. Produkten har 100% i batterihälsa.
Nyskick = En produkt som nästan inte har några tecken på användning. Har en batterikapacitet på 90-100 procent och samma funktionalitet som om du köper en fabriksny produkt.
Utmärkt skick = En produkt i mycket bra skick och hög standard. Skärmen och ramen kan ha enstaka mindre repor men inga tydliga märken. Skärmen och ramen är dock fria från sprickor och har en batterikapacitet på 80-100 procent. Samma funktionalitet som om du köper en fabriksny produkt.
Bra skick = En fin produkt med några tecken av användning. Skärmen och ramen kan ha mindre repor och märken. Är dock fri från sprickor och har en batterikapacitet på 80-100 procent. Samma funktionalitet som om du köper en fabriksny produkt.
Okej skick = En produkt med tydliga tecken av användning. Skärmen och ramen har synbara repor och märken. Skärmen är dock fri från sprickor och har en batterikapacitet på 80-100 procent. Samma funktionalitet som om du köper en fabriksny produkt.
Alla våra telefoner är noga kontrollerade, fabriksåterställda och har vid behov renoverats med hjälp av den senaste teknologin. Vi gör även en kvalitetskontroll med diagnostest på alla våra telefoner. Innan mobilerna säljs så ser vi också till att de är rengjorda och desinficerade.
Om du ångrar ditt köp och returnerar produkten inom 14 dagar så tar det ca 1-4 arbetsdagar för oss att behandla din order efter att vi har mottagit den. Efter detta gör vi en återbetalning tillbaka till dig.
Vi har öppet köp med 14 dagars returrätt. Detta förutsätter att produkten är i samma skick som när den skickades från oss. För att returnera din produkt så behöver du mejla till kontakt@renewed.se. Vi kommer därefter att mejla ut en returfraktsedel som skall användas för att returnera produkten.
Vi har 12 månaders garanti på alla våra telefoner, surfplattor och smartklockor och 14 dagars öppet köp.
Vår garanti täcker alla tekniska fel som kamera, mikrofon, display m.m. Fel som uppkommer under garantitiden ska anses vara ursprungliga. Skulle fel visa sig bero på skada orsakad av kund såsom fukt, tapp eller stötskador, så gäller inte garantin.
Läs mer om re!Neweds garanti här.
Om du upptäcker fel på din telefon så kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att lösa problemet.
Du når oss enklast på kontakt@renewed.se.
Vimla använder samma nät som Telenor, och täcker därmed 99,9% av Sveriges befolkning! Kolla in din täckning på vimla.se/tackningskartan.
Det beror på hur mycket du vill surfa, men här är några tumregler:
3 GB – Perfekt till dig som mest kollar mail eller streamar Spotify. Räcker till mer än 30 minuters lyssnande på Spotify per dag.
6 GB – Passar dig som mest scrollar Facebook eller Instagram men inte ser så mycket på video.
10 GB – Är perfekt för dig som lyssnar mycket på Spotify, och kanske vill kika lite Youtube på bussen in till stan.
20 GB – Perfekt för vardagssurfaren, på väg in till jobbet eller skolan.
50 GB – Passar dig som vill göra allt med mobilen. Surfa, streama, lyssna på Spotify. Gärna allt samtidigt.
100 GB – Är för dig som aldrig vill behöva bry dig om att få slut på surf. Du kanske t.o.m använder mobilen som hotspot (internetdelning) ibland.
Självklart! Du kan ändra ditt abonnemang när du vill direkt på Mitt Vimla eller i deras App.
Du får:
– Spara surf på alla Vimlas abonnemang.
– Spara hur mycket surf du vill.
– Spara surfen hur länge du vill.
Du kan läsa mer om sparad surf här
Självklart kan du välja att flytta med ditt nuvarande nummer till Vimla! För att din nummerflytt ska kunna godkännas så finns det några saker du behöver kontrollera innan du gör din beställning hos Vimla.
Läs allt om hur du går tillväga både innan, under och efter beställningen för att få till en lyckad nummerflytt, i Vimlas nummerflyttsguide.
Ditt gamla abonnemang kommer automatiskt att sägas upp den dagen som ditt nummer flyttas över till Vimla.
Ifall du har uppsägningstid på abonnemanget så startar den på flyttdagen och abonnemanget avslutas först när uppsägningstiden är slut, vilket innebär att du kan få betala för två abonnemang samtidigt. Därför rekommenderar vi alltid innan en nummerflytt att ta kontakt med nuvarande operatör och kontrollera allt tillsammans med dem.
Vissa 2G-telefoner som är tillverkade före 2013 har inte stöd för nya operatörer, och funkar därför inte med Vimla. Det beror på att Vimla startades efter att tillverkaren slutat uppdatera telefonens mjukvara.
Detta är inget unikt för Vimla, utan telefonerna känner inte igen några nystartade operatörer.